نامه آیت الله روحانی به سازمان ملل

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

نامه آیت الله روحانی به سازمان ملل


کد خبر: ۵۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶
 
 

نامه آیت الله روحانی به دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه عرب در خصوص کشتار شیعیان

به دنبال افزایش کشتار و نقض گسترده حقوق اولیه شیعیان در بعضی از کشورهای اسلامی به ویژه سوریه و پاکستان، آیت الله سید محمد صادق روحانی در نامه شدیداللحنی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، به آنها هشدار دادند
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :

به گزارش «شیعه نیوز» به دنبال افزایش کشتار و نقض گسترده حقوق اولیه شیعیان در بعضی از کشورهای اسلامی به ویژه سوریه و پاکستان، آیت الله سید محمد صادق روحانی در نامه شدیداللحنی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، به آنها هشدار دادند که بیش از این درقبال وظایفی که در برابر شیعیان دارند، کوتاهی ننمایند.

متن  نامه معظم له به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم
 

سلام بر ارواح شهدای بی گناه عراق، بحرین، سوریه و پاکستان . سلام بر مجاهدانی که در راه دفاع از اماکن مقدسه به وِیژه حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) به شهادت رسیده اند.

جناب دبیر کل سازمان ملل متحد: آقای بان کی مون
جناب دبیر کل اتحادیه عرب: آقای نبیل العربی
جناب دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی: آقای اکمال الدین احسان اغلو

سلام علیکم؛
با نهایت تأسف و تألم، همه روزه خبرهایی در رابطه با وقوع کشتار و جنایات بی رحمانه بر ضد شیعیان در بعضی از کشورهای اسلامی، به گوش می‌رسد؛ از عراق تا بحرین و از پاکستان تا سوریه‌ی غرق در خون. از قتل افراد بی‌گناه، زنان، کودکان و پیران گرفته تا هتک حرمت‌ها، شکنجه‌های وحشیانه بی گناهان، اقدامات غیر انسانی حتی در حق اجساد و همچنین انفجارهای سازمان ‌یافته و خونبار، ویرانی اماکن مقدس از جمله مشاهد مشرفه و مساجد و حسینیه‌ها، و ... ؛ فجایعی که قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

امیدوار بودیم که عملکرد شما را در راه متوقف نمودن کشتار بی رحمانه مردم بی گناه، و در راه حفظ جان و ناموس مردم، شاهد باشیم، اما امیدهای ما در آستانه نا امیدی و بر باد رفتن است. ما ـ به جهت مسئولیت دینی ـ به شما و به تمام رهبران دولت‌هایی که از این تروریست ها حمایت می‌کنند و با تحریکات مذهبی در کشورهای مذکور، پشت پرده این حملات شنیع تروریستی می باشند، هشدار می‌دهیم که ادامه این روند همه چیز را ویران و گریبان حکام و حامیان ظالم تروریست ها را نیز خواهد گرفت.

در اینجا لازم است اشاره کنم که ده‌ ها نامه از سوی گروه های سیاسی و تشکل های مردمی کشورهای اسلامی خصوصا از سوریه و پاکستان به دست ما رسیده است که همه آنها خواهان اذن برای اقدامات مسلحانه بر علیه تروریست ها و حامیان آن ها هستند. اما دغدغه و وظیفه ما برای حفظ وحدت مسلمانان و جانشان، ما را از صدور چنین اجازه‌ای باز می‌دارد. با این حال، این حقیقت نباید از اذهان پوشیده بماند که اگر وضع به همین منوال پیش برود و علی الخصوص در سوریه اگر به حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام الله علیهما) آسیبی برسد دیگر زمام به دست مرجعیت نخواهد بود، که صبر را اندازه‌ای و تحمل را حدی است. آنگاه که این وضعیت برای مؤمنین به حد انفجار برسد و احساسات مذهبی و انقلابی‌شان لبریز شود، امور از کنترل مرجعیت دینی خارج خواهد شد و آنگاه هیچ راه گریزی نیست.

از اینجا شما ـ و نیز همه سازمان‌های بین المللی ـ را به اتخاذ موضعی قاطع در قبال این جرایم شنیع، و تلاش مضاعف در جهت توقف سریع جنایات در حق شیعیان و ممانعت از گسترش جریان های تروریستی فرا می‌خوانیم. از خداوند متعال توفیقتان را در انجام وظیفه‌ ای که در قبال جهان اسلام به طور عام، و شیعیان مستضعف به طور خاص بر عهده دارید، مسئلت داریم.

محمد صادق حسینی روحانی
 
قم المقدسه، جمعه 18 ربیع الثانی 1434  هـ ق.
 

منبع:شیعه نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: نامه آیت الله روحانی به سازمان ملل,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : سه شنبه 6 فروردين 1392
زمان : 11:41


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.