135 - آیه ای ، حدیث روزی ، قیام نماز

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

135 - آیه ای ، حدیث روزی ، قیام نماز


يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُّسَمًّى ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ ۚ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ ﴿فاطر آیه١٣﴾ 

شب را به روز درمى‌آورد و روز را به شب درمى‌آورد، و آفتاب و ماه را تسخير كرده است [كه‌] هر يك تا هنگامى معين روانند؛ اين است خدا پروردگار شما؛ فرمانروايى از آنِ اوست. و كسانى را كه بجز او مى‌خوانيد، مالك پوست هسته خرمائی [هم] نیستند.

--------------------------------------------------------------------

 پيامبر صلى الله عليه و آله:

اِنَّ لِكُلِّ امرِىٍ ء رِزقا هُوَ يَتيهِ لا مَحالَةَ فَمَن رَضىَ بِهِ بورِكَ لَهُ فيهِ وَ وَسِعَهُ وَ مَن لَم يَرضَ بِهِ لَم يُبارَكَ لَهُ فيهِ وَ لَم يَسَعهُ اِنَّ الرِّزقَ لَيَطلُبُ الرَّجُلَ كَما يَطلُبُهُ اَجَلُهُ؛


هر كس روزى اى دارد كه حتما به او خواهد رسيد. پس هر كس به آن راضى شود، برايش پُر بركت خواهد شد و او را بس خواهد بود و هر كس به آن راضى نباشد، نه بركت خواهد يافت و نه او را بس خواهد بود. روزى در پى انسان است، آن گونه كه اجلش در پى اوست.

اعلام الدين، ص 342

منبع-------------------------------------------------------------------

مستحبات قيام
و آن چند امر است:
اول:آن كه به خضوع و خشوع بايستد، به نحوى كه بنده ذليل در خدمت آقاى خود مى‏ايستد.
دوم:آن كه در حال ايستادن نظر او به موضع سجود باشد.
سيم:آن كه هر دو دست را بر هر دو ران گذارد، به نحوى كه محاذى زانوها باشد.
چهارم:آن كه قدم‏ها زا از يكديگر دور كند به قدر سه انگشت تا يك وجب.
پنجم:آن كه قدم‏ها با يكديگر محاذى باشد، نه آن كه يكى پيش باشد و ديگرى پس.
ششم:آن كه انگشتان هر دو پا را به جانب قبله بدارد، به نحوى كه هيچ يك از آن‏ها از قبله منحرف نباشد.
هفتم:آن كه انگشتان دست‏ها را به يكديگر ضم كند.
هشتم:آن كه پاها را بر زمين ثابت بدارد و آن‏ها را پيش و پس نگذارد و اعتماد بر هر دو پا كند بر سبيل تساوى و سنگينى بدن خود را آگاهى بر پاى راست و گاهى بر پاى چپ نيندازد.
نهم:آن كه زن، دست‏هاى خود را بر پستان‏ها گذارد، به نحوى كه پستان‏ها بر سينه او ضم شود، و پاها را به يكديگر جفت سازد و از هم دور كند.
و مكروه است دست بر كمر زدن به طريق متكبران.
و مشهور ميان اصحاب آن است كه تكفير حرام است و باعث بطلان نماز است. و آن عبارت است از گذاشتن باطن دست راست بر ظاهر دست چپ، هم چنان كه طريقه محبوس و سنيان است.
و بعضى620 از فقها گفته‏اند كه: مكروه است، مگر اين كه اعتقاد به مشروعيت و رجحان آن داشته باشد، كه در ان صورت حرام است و باعث بطلان نماز است.
و حق آن است كه تكفير مطلقا حرام است، اما باعث بطلان نماز نيست.

منبع:تحفه رضویه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 19 اسفند 1391
زمان : 9:57


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.