اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

یک بیت


ریشه نخل کهن سال از جوان افزونتر است / بیشتر دلبستگی باشد به عالم پیر را - صائب ره



:: موضوعات مرتبط: شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: صائب تبریزی,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1393
زمان : 1:25
بیاین با خدا آشتی کنیم


ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺎ ﮐﻦ ﻣﺼﻔﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﺩﻝ ﺍﻓﺸﺎ ﮐﻦ ﻣﺪﺍﻭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺍﮔﺮ ﮔﻢ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯼ ﺍﯼ ﺩﻝ ﮐﻠﯿﺪ ﺍﺳﺘﺠﺎﺑﺖ ﺭﺍ
ﺑﯿﺎ ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﺎﺵ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﯿﻔﺸﺎﻥ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮑﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻢ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺵ
ﺑﯿﺎﻭﺭ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺧﻼﺹ ﺩ ﺭﯾﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺍﮔﺮ ﺩﺭﻫﺎ ﺑﺮﻭﯾﺖ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪ ﺩﻝ ﺑَﺮﻣَﮑﻦ ﺑﺎﺯ ﺁ
ﺩﺭِﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﻕ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﮐﻦ ﻭﺍﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻮ ﺣﺎﺟﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺁﻧﯽ
ﻃﻠﺐ ﮐﻦ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻣﻬﯿﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﯿﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﻣﺮﮒ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻦ ﺣﺴﺎﺑﺖ ﺭﺍ
ﺑﯿﺎﻭﺭ ﻧﯿﮏ ﻭﺑﺪ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻭ ﻣﻨﻬﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﭼﻮ ﺧﻮﺭﺩﯼ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺷﮑﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﮐﻦ
ﻏﻢ ﻓﺮﺩﺍ ﻣﺨﻮﺭ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻓﺮﺩﺍ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﻘﺮﺁﻥ ﺁﯾﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ
ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﺭﺍ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻭﻣﻌﻨﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺍﮔﺮ ﻋﻤﺮﯼ ﮔﻨﻪ ﮐﺮﺩﯼ ﻣﺸﻮ ﻧﻮﻣﯿﺪ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ
ﺗﻮ ﻧﺎﻡ ﺗﻮﺑﻪ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﯾﺲ ﺍﻣﻀﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﮊﻭﻟﯿﺪﻩ ﻧﯿﺸﺎﺑﻮﺭﯼ



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺎ ﮐﻦ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : چهار شنبه 25 تير 1393
زمان : 2:21
اقرار به ولایت امام علی علیه السلام شرط قبولی طاعات


حضرت صادق (ع) فرمودند :

هرکه اقرار به ولایت امیرالمومنین (ع) نکند ، اعمال و عباداتش باطل شود ، مانند خاکستریکه در معرض باد تند قرار گیرد. 

تفسیر جامع جلد 3 صفحه 429

منبع



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: اقرار به ولایت امام علی علیه السلام شرط قبولی طاعات,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
زمان : 9:30
پستی دنیا نزد خدا


امام حسین علیه آلاف التحیة والثناء:
..... در پستی و حقارت دنیا در نزد خدا همین بس که سر بریده ی پیامبری چون یحیی بن زکریا علیهما السلام را به فردناپاک وزناکاری از مفسدان بنی اسرائیل هدیه کردند و بنی اسرائیل بین طلوع فجر و طلوع آفتاب هفتاد پیامبر را کشتند وبعد چنان آرام در دکانهای خود می نشستند و مشغول خرید و فروش می شدند که گویا هیچ جنایتی مرتکب نشده اند.
منبع:ص21 کتاب لهوف سید ابن طاووس علیه الرحمه ترجمه محمد اسکندری انتشارات دل آرام چاپ دهم 1391



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: پستی دنیا نزد خدا, امام حسین علیه السلام,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
زمان : 16:42
ضیافت خدا دعوتیم


الصَّوْمُ فِي الْحَرِّ جِهَاد

روزه گرفتن در گرما، جهاد است.

بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 257 ، ح 14

منبع

سلام بر عزیزانم

دوستیها کی سرآمد دوستداران را چه شد؟

حلول ماه مبارک رمضان رو به همه مسلمانان بالاخص روزه بگیرهاش تبریک میگم

اگر یادتان بود و باران گرفت 

دعایی به حال بیابان کنید

چند وقت نبودم سرم شلوغ بود حالا اومدم کاستیهایی رو که جبران نمیشن جبران کنم مثلا!

زمان رو به شیرآبی تشبیهش میکنن که بازه و داره میریزه فقط میتونیم ازش استفاده کنیم نمیتونیم نذاریم از دست بره فقط میشه بهینه از دستش داد خوبی کرد لبخند زد شعر خوند سر قبر اموات رفت نماز و زیارت و بوس و کنار با همسر و توجه به فرزندان و والدین و صله رحم و. . . .

کلی کارهای دیگه ای که محک انسانیتمونه و به ذهن من نمیرسه میشه تو عمر چند روزه انجام داد

حافظ که تو این روزگار به شوخی مثال بیخبریه و میگن فقط خواجه حافظ از فلان مورد خبر نداره!! به این موضوع هم توجه داشته و چه خوش گفته:

چو بر روی زمین باشی توانایی غنیمت دان

که دوران ناتوانیها بسی زیر زمین دارد

یا اون شاعر دیگه کی بوده که گفته:

ای که دستت میرسد کاری بکن

پیش از آن کزتو نیاید هیچ کار

خلاصه عمر گرانمایه در این صرف نشه که تا چه خورم صیف چه پوشم شتا!

اگه قرار بر جماع و زاد و ولد و خوردن و خوابیدن و مردن باشه و اون دنیایی فرض نشه یا کمرنگ باشه تو دیدمون این یه سیکل پوچ و بی معنی و حیوانی است

زندگی انسانها با روح و و لذات بی حد و حصرش و تاثرات و کمال و نقصش معنی داره نه فقط با جسم و لذتهاش

و آخر کورس انسانیت و تقوا هم به برنده ها جایزه میدن بازنده هارم میسوزونن که چرا روز داوری یادشون رفت؟ چرا روحشون رو فدای جسمشون کردن؟ چرا چشم دلشون رو بستن و فکر کردن دو چشم داریم اونام دوطرف بینین فقط؟

خدا خودش رحم کنه که کرده

رجب و شعبان و رمضان ایجاد کرده و کلی طرح تشویقی واسمون در نظر گرفته

مثل طرح قرمز و آبی ایرانسله ؟ نه بابا هزار بار از اون بهتر و مفته

شفاعت هم گذاشته که اگه نمازهامونو به یاد مرلین مانرو و سلنا نخونیم  و به موقع بخونیم اگه خودش بخواد به شفاعت ائمه علیهم السلام هم میرسیم قربونشون بریم

خلاصه دمتون گرم هوای خودتونو جون داداش داشته باشین

دنیا صد یا صد و پنجاه سال هم باشه آخرش که فوتینا شد دیگه کار ابدیت و درو کشته هاش شروع میشه

دنیا مزرعه آخرته

خوب بکارین و کاشتین هم خرابش نکنین 

دوستتون دارم



:: موضوعات مرتبط: دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: رمضان,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 8 تير 1393
زمان : 5:28
228


دل بسته ام به یاری شوخی کشی نگاری

مرضیة السجایا محمودة الخصائل



:: موضوعات مرتبط: شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: 228,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
زمان : 21:49
گفتار امام علی علیه السلام با حارث همدانی


ترجمه امالي شيخ مفيد مجلس اول حديث سوم

اصبغ بن نباته گويد:
حارث همدانى با گروهى از شيعه كه من هم در ميان آنان بودم بر حضرت امير المؤمنين علىّ بن ابى طالب (ع) وارد شد. حارث افتان و خيزان حركت مى كرد (يا با تأ نّى راه مى رفت ) و با عصائى كه در دست داشت بر زمين مى كوفت و بيمار نيز بود، و وى را در نزد امير المؤمنين (ع) شخصيّتى بود و مقام و منزلتى داشت ، حضرت كه او را بدين حال ديد رو باو كرد و فرمود: حارث حالت چطور است ؟ عرض كرد: اى امير مؤمنان روزگار بر من چيره گشته و سلامتى را از من ربوده است ، و علاوه بر اين ، نزاعى كه اصحاب تو در خانه ات با يك ديگر دارند مرا بيشتر ناراحت ساخته و آتشى در درونم افروخته و مرا بيش از حدّ بى تاب و تحمّل كرده است . حضرت فرمود: نزاع آنها در چيست ؟ عرض كرد: در باره تو و در باره آن سه نفرى است كه قبل از تو بوده اند (ابو بكر و عمر و عثمان ) بعضى از آنان در باره تو بسيار غلوّ و زياده روى مى كنند، و برخى ميانه رو بوده و همراه شما هستند، و پاره اى در حال حيرت و ترديد باقى مانده و به شك و دو دلى در افتاده اند، نمى دانند كه در باره تو قدم پيش نهند (و صراحتاً از تو طرفدارى كنند) يا آنكه بايد قدم عقب گذارده و توقّف كنند (و كار ديگران را حمل بر صحّت نمايند).
حضرت فرمود: بس است اى برادر همدانى بدان كه بهترين شيعيان من آن دسته و فرقه اى هستند كه راه اعتدال و ميانه روى اختيار كرده اند، تا آنان كه راه غلوّ پيش گرفته به آنان بازگشت نموده ، و آن دسته عقب افتاده خود را به ايشان برسانند.
حارث گفت : پدرم و مادرم فدايت چه خوب است اين كدورتى را كه بر دلهاى ما نشسته بزدائى و ما را در اين مورد از بينش لازم برخوردار سازى . حضرت فرمود: بس كن ، تو مردى هستى كه حق بر تو مشتبه شده (و كارهاى چشمگير افرادى كه قبل از من آمده و گرمى بازارشان تو را دچار اضطراب و نوسان نموده است ). دين خدا به شخصيّت و موقعيّت افراد شناخته نمى شود، بلكه به علامت و نشانه حق شناخته مى گردد. حق را بشناس ، اهلش را خواهى شناخت . اى حارث ، حق بهترين گفتار است ، و كسى كه از آن فاش سخن گويد مجاهد در راه خداست ، و من به حق با تو سخن مى گويم ، به من گوش فرا ده ، و سپس آن را به بعضى از دوستان خودت كه رأ يى محكم و عقلى پسنديده دارند بازگو كن . آگاه باش كه من بنده خدا، و برادر رسول خدا، و نخستين كسى هستم كه او را تصديق نمودم ، من هنگامى او را تصديق نمودم كه آدم هنوز در بين روان و تن بود، و از اين گذشته من نخستين كسى هستم در ميان امّت شما كه از روى صدق و حقيقت او را تصديق كرده ام ، پس مائيم گروه پيشينيان ، و مائيم جماعت پسينيان (يعنى ما نخستين گروندگان به پيامبريم و نيز آخرين كسانى هستيم كه از وى جدا مى شويم ، يا اينكه ما نخستين كسانى هستيم كه به دين رونق بخشيديم و بدان عمل نموديم ، و آخرين كسانى هستيم كه دين بدست ما افتد و آن را انتشار خواهيم داد)، و ما خاصّان و خالصان رسول خدائيم اى حارث ، و من برادر همدم و وصىّ و ولىّ و راز دار و صاحب اسرار اويم . به من فهم كتاب ، و فصل خطاب (داورى به حق و سخن مشخص كننده حق از باطل ) و علم گذشته ها، و علم سلسله اسباب و مسبّبات قضا و قدر الهى داده شده است ، و هزار كليد از خزائن الهى به من سپرده شده كه هر كليد از آنها هزار در از مجهولات را مى گشايد، و هر درى به هزار در از عهد و پيمانها منتهى مى گردد. و از تمام اينها گذشته بعنوان تفضّل و بخشش به شب قدر تأ ييد و برگزيده گشتم و بدان مدد يافتم ، و اين مقام تا آن زمان كه شب و روز در گردش است براى من و آن عدّه از فرزندانم كه حافظ و امين اسرار الهى هستند باقى است تا اينكه خدا وارث زمين و موجودات روى آن گردد (و حكومت و قدرت ظاهرى از آن خدا و اولياء او گردد). حارثا! تو را بشارت مى دهم كه در هنگام مرگ و عبور از پل دوزخ و كنار حوض كوثر و در وقت مقاسمه مرا بازخواهى شناخت . حارث گفت : مولايم مقاسمه كدام است ؟ فرمود: قسمت نمودن آتش دوزخ است كه آن را بطور صحيح تقسيم مى كنم ، مى گويم : آتش ! اين مرد دوست و پيرو من است او را واگذار، و اين مرد دشمن من است او را بگير.
اصبغ گويد: سپس امير المؤمنين (ع) دست حارث را گرفت و فرمود:
حارث ! روزى من از آزار و حسد قريش و منافقين بخودم به رسول خدا شكوه كردم ، رسول خدا (ص) دستم را در دست خود گرفت چنانچه من دست تو را گرفته ام و فرمود: چون روز قيامت شود من دست به ريسمان و دستاويز عصمت پروردگار صاحب عرش زنم ، و تو اى على دست به دامان من خواهى زد، و اولاد تو دست به دامان تو مى زنند، و شيعيان شما دست به دامان شما مى زنند، اكنون بگو ببينم در آن حال فكر مى كنى كه خدا با پيغمبرش چه خواهد كرد؟ و پيامبرش با وصىّ خود چه مى كند؟
حارثا! آنچه گفتم بپذير كه اندكى است از بسيار (و نمونه اى است از خروار)، آرى تو با كسى محشورى كه دوستش مى دارى ، و براى توست تمام اعمالى كه خود كسب كرده اى - و اين مطلب را سه بار تكرار فرمود-.
در اين هنگام حارث از جاى خود برخاست و در حالى كه عباى خود را بروى زمين مى كشيد مى گفت : از اين پس ديگر باك ندارم كه مرگ بسوى من آيد يا من به سوى مرگ بروم . جميل بن صالح كه از راويان اين حديث است گويد: سيّد اسماعيل حميرى (شاعر اهل بيت ) مضمون اين خبر را براى من چنين به شعر در آورد:
گفتار على (ع) به حارث همدانى بسى شگفت انگيز است ، و حارث چه شگفتيها از آن گفتار بر گرفته و با خود بهمراه برد.
اى حارث همدانى هر كس چه مؤمن و چه منافق پيش از مرگ مرا در مقابل و روبرو خواهد ديد. او مرا با ديدگان خود مى بيند، و من او را با تمام صفات و نام و نشان و كردار و عملش مى شناسم .
و تو اى حارث در كنار پل دوزخ مرا خواهى ديد و خواهى شناخت ، بنا بر اين از لغزش و افتادن از روى پل در ميان دوزخ بيم مدار.
من در آن حال كه تو در نهايت تشنگى و فرط عطش هستى از آبهاى سرد و خوشگوار سيرابت مى كنم كه از فرط شيرينى پندارى كه عسل است .
در هنگامى كه در مقام عرض و حساب تو را متوقّف سازند، به آتش گويم : او را رها كن و به اين مرد نزديك نشو. او را رها كن و ابداً گرد ساحت او مگرد و به وى نزديك نشو، كه او به ريسمانى چنگ زده كه به ريسمان ولايت وصىّ رسول خدا متّصل است .

منبع



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: گفتار امام علی علیه السلام با حارث همدانی,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
زمان : 15:51


زیانهای جسمی شراب از نظر علم پزشکی

1.اثر شراب در مغز : الکل ( شراب ) در اثر تاثیر در سلولهای مغز آنرا از کار می اندازد و چه بسا در اثر پاره شدن رگهای نازک خونی و یا لخته شدن خونها در مغز و جلوگیری نمودن از جریان عادی خون ، سکته ( ناقص یا کامل ) ایجاد می گردد و گاهی هم موجب تشنج و صرع و ورم مغز و فشار خون در سر گردیده و تولید فلج در اعضای بدن می نماید.

 

2.اثر شراب در اعصاب : الکل ( شراب ) موجب تولید امراض مختلفی از قبیل بیماری رعشه ( لرزش دست و پا ) در دستها و پاها و توانائی نداشتن بر کنترل اعضاء و مور مور شدن بدن و ضعف حواس ظاهره و باطنه و دچار شدن به بیخوابی مفرط و دیدن خوابهای پریشان می گردد.

3.اثر شراب در معده : الکل ( شراب ) مخاط زبان و حس ذائقه را ضایع و بزاق دهان را کم و ترشح آنرا از نظم می اندازد و نیز مخاط معده را تحریک و ترشی آنرا کم می کند و با انعقاد عامل هضم که پیپسین نام دارد چه بسا موجبات استفراغ را که توام با مایعی به نام بلغم که اغلب با لخته های خون همراه است ، فراهم میسازد و امراض مختلف معده و روده و گشادگی زیاده از حد معده ، تورم و خراشیدگی روده ها و التهاب جهاز هاضمه ، اسهال های سخت و یبوست شدید در اثر لطمه دیدن روده بزرگ ، شخص شرابخوار را تهدید می کند.

4.اثر شراب در کبد : الکل ( شراب ) جگر را ناتوان و متورم میسازد و در اثر ضعف و خرابی کبد و صلابت آن با احساس درد و ناراحتی در طرف شکم آغاز میگردد و چه بسا ممکن است مرض مخصوصی به نام زردی در کلیه اعضای شرابخوار ، حتی در چشمش هویدا میشود.

5.اثر شراب در گردش خون : الکل ( شراب ) چون قابل مصرف برای کارگاه تن نیست به محض ورود به معده وارد خون گردیده گلبولهای سفید خون را از بین برده و در اثر فشارهای کم تولید سکته می نماید.

6.اثر شراب در دستگاه تنفسی : از مهمترین عوارض الکل ( شراب ) در دستگاه تنفس بیماری خانمانسوز سل و تنگی نفس است زیرا که الکل همراه خون وارد ریه ها شده ، مخاط ریه را تحریک کرده آنرا متورم میسازد و این تحریک ، کلسیم بدن را از بین برده و عمل ریه را مختل و منجر به مرض سل خواهد گردید.

7.اثر شراب در کلیه ها : طبق آمار موجوده ، صدی نود امراض کلیه در اثر این ماده شوم است زیرا مشروبات الکی در هنگام دفع ، مجاری ادرار را تحریک و تولید عوارض بسیار ناراحت کننده ای از قبیل بیماری سلسلة البول و غیره می نماید.

8.اثر شراب در قلب : الکل ( شراب ) چون در خون اثر می بخشد کم کم آنرا فاسد کرده ، عمل تغذیه اعضاء مختل می گردد و مقدار زیادی پیه و چربی اطراف قلب را گرفته آنرا سنگین می نماید و حجمش را زیاد می گرداند در نتیجه ، حرکات قلب ضعیف میشود و لذا نبض معتادین به شراب غالبا آهسته یا غیر منظم است. 

9.اثر شراب در قوه عاقله ( فکر و تفکر ) : مشروبات الکلی اولین عامل جنون است ، آمار دقیق تیمارستانها نشان می دهد که اغلب دیوانگان کسانی هستند که سالهای دراز عمر خود را با میخواری به سر برده اند. در کتاب بلاهای اجتماعی نقل از مجله تندرست می نویسد : در فرانسه به موجب تحقیقات اطباء دویست هزار نفر دیوانه مشروبات الکلی وجود دارد و نیز می نویسد هشتاد درصد دیوانگان و چهل درصد از بیماران آمیزشی در نتیجه استعمال شراب بوده است . و در انگلستان در اثر تحقیقات دانشمندان به ثبت رسیده که تقریبا نود درصد دیوانگان ، دیوانه مشروبات الکلی می باشند.

10.اثر شراب در نسل : در کتاب مزبور می نویسد : الکل در سلولهای نطفه اثر نامطلوبی نیز می گذارد چنانچه یکی از اطباء آلمان ثابت نموده که تاثیر سوء الکل ( شراب ) تا سه نسل به طور حتم باقی است به شرطی که این سه نسل الکلی نباشند.

نسل الکلی ( شرابخوار ) همواره رو به نقص بوده و بالاخره به کلی منقطع می گردد دکتر نالین آمریکائی می گوید از یک مرد سالم ممکن است یازده طفل به وجود بیاید در حالی که از مرد معتاد به شراب از یک تا سه طفل ( سالم ) به وجود نمی آید تازه این فرزندان هم در معرض بیماریهای مختلفی از قبیل سکته ، صرع ، عصبانیت ، جنون ، عدم رشد قوای عاقله و کم خونی و غیره بوده دائما دچار تشنجات سایر امراض روحی و ناراحت کننده می شوند.

برای اطلاع بیشتر از زیانهای جسمی و روحی و اخلاقی و اجتماعی شراب به مجموعه انتشارات انجمن تبلیغات اسلامی ، شیطان بطری ، مراجعه شود.

گناهان کبیره جلد 1 صفحه 225 الی 227

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: شراب از نظر علمی,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : سه شنبه 26 فروردين 1393
زمان : 15:50


سلام

یه مدتی نبودم معذرت میخوام

زندگی بالا پایین زیاد داره 

بقول رضا مارمولک: زندگیه دیگه . . .

ولی راحتم

باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز 

دولت غصه که در دولت یار آخر شد.

خلاصه:

اگر یادتان بود و باران گرفت 

دعایی بحال بیابان کنید 

دوست داشتم میتونستم سرگذشتم رو اینجا بنویسم ولی حیف که بعضیها نباید بدونن.

همین که خدا و ولیش میدونن بسه.

از داشته هاتون منتها درجه استفاده را کنید قدرشان را بدانید و از آنها در جهت رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید.

نیمه پر لیوان زندگیتون رو نگاه کنید

داشته هاتون رو لیست کنید 

خواسته هاتون رو هم لیست کنید 

بعد دنبال راه و مسیر دسترسی به آن خواسته ها باشید.

تا بعد. . . .



:: موضوعات مرتبط: دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: سلام ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : دو شنبه 19 اسفند 1392
زمان : 18:52
قضاوتی جالب از امام علی علیه السلام


تقسیم 17 شتر


شخصی در حال مرگ بود و قبل از مرگش وصیت کرد: من 17 شتر و 3 فرزند دارم
شتران مرا طوری تقسیم کنید که بزرگترین فرزندم نصف انها را و فرزند دومم یک سوم انها را و فرزند کوچکم یک نهم مجموع شتران را به ارث ببرند

وقتی که بستگانش بعد از مرگ او این وصیت نامه را مطالعه کردند متحیر شدند و به یکدیگر گفتند ما چطور می توانیم این 17 شتر را به این ترتیب تقسیم کنیم؟

و بعد از فکر کردن زیاد به این نتیجه رسیدند که تنها یک مرد در عربستان می تواند به انها کمک کند
بنابراین انها به نزد امام علی (علیه السلام ) رفتند تا مشکل خود را مطرح کنند
حضرت فرمود: رضایت میدهید که من شترم را به شتران شما اضافه کنم آنگاه تقسیم بنمایم؟ 
گفتند: چگونه رضایت نمی دهیم. پس شتر خویش را به شتران اضافه نمود و
به فرزند بزرگ که سهمش نصف شتران بود، نه شتر داد. 
به فرزند دوم که سهمش ثلث شتران بود، شش شتر داد .
به فرزند سوم که سهم او یک نهم بود، دو شتر داد . 
در اخر یک شتر باقی ماند ، که همان شتر حضرت بود.

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: تقسیم 17 شتر به نسبتهای مختلف توسط امام علی علیه السلام,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 2 آذر 1392
زمان : 14:5
نگاه کنید ذهنتون باز شه!


جالبه

کیفیتشون بالاست اینجا چون تو قالب وبلاگ جا نمیشد ابعادشون رو کوچک کردم

SAVE کنید و نگاه کنید.



:: موضوعات مرتبط: اتوکد و 3 بعدی و دانلود، ،
:: برچسب‌ها: AUTO CAD,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 2 آذر 1392
زمان : 13:47
دانلود اینی که تو عکس میبینین.


برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

سقف

 

فضای برنامه اتوکد

و به همین سادگی میشه با احجام بازی کرد وقتی که مثل من عاشق سه بعدی باشید.



:: موضوعات مرتبط: اتوکد و 3 بعدی و دانلود، ،
:: برچسب‌ها: دانلود فایل سه بعدی اتوکد,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 2 آذر 1392
زمان : 13:26
غیرت بورزیم


زن به شوهرش گقت: راضی باش از من، وقتی میروم خرید میدانم اگر

چانه بزنم ارزانتر میخرم،

اما

برای اینکه با نامحرم صحبت نکنم همان قیمتی که نوشته شده

میگذارم روی پیشخوان و جنسم را برمیدارم

مرد پیشانی همسرش را بوسید

منبع



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: غیرت,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : پنج شنبه 30 آبان 1392
زمان : 15:0


تیمن

انسجام تیمی

انعکاس

انعکاس



:: موضوعات مرتبط: دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: عکس,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : دو شنبه 13 آبان 1392
زمان : 18:47
داستان (سنجش ایمان)


مقیم لندن بود، تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد. راننده بقیه پول را که برمی گرداند ۲۰ سنت اضافه تر می دهد!
می گفت :چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه؟ آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی …
گذشت و به مقصد رسیدیم . موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم . پرسیدم بابت چی ؟ گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما مسلمانان و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم. وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم . با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم . فردا خدمت می رسیم!
تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد . من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم …

منبع



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: سنجش ایمان,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : دو شنبه 6 آبان 1392
زمان : 17:20


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.